Kan man være sig selv, når man dyrker sport?

Der er spotlight på spændingsfeltet mellem at være LGBT+-person (lesbisk, bøsse, biseksuel eller transperson) og sport, når Finansforbundet og Danish LGBT Business Network i samarbejde inviterer til fyraftensmøde torsdag 5. marts 2020 fra kl. 17.

16. feb. 2020

​Hvorfor er der så få professionelle idrætsudøvere, som er åbne som LGBT+-personer? Er der virkelig behov for at arrangere en særlig sportsevent for LGBT+-personer? Og hvordan sikrer man sig, at sponsorer og deltagere til WorldPride ikke blot smykker sig med lånte, regnbuefarvede fjer uden at interessere sig for LGBT+-rettigheder i det daglige?

Alt det får du mulighed for at debattere til mødet, der holdes hos Finansforbundet, Applebys Plads 5, 1411 København K – 7 minutters gang fra Christianshavn metrostation.

Efter det officielle programmer slutter, er der mulighed for at netværke, og Finansforbundet byder på sandwichs og drikkevarer.

Alle er velkommen uanset seksuel orientering og kønsidentitet, og mødet er også åbent for deltagere, der ikke er medlem af Finansforbundet.

• 17.00: Velkomst v/Ulla Dalsgaard, Danish LGBT Business Network
  • 17.10: Præsentation af Finansforbundet v/Steen Lund Olsen, Finansforbundet
  • 17.20: Copenhagen2021 - planlægning af WorldPride og Eurogames 2021 v/Lars Henriksen, Happy Copenhagen
  • 17.50: Mangfoldighed og inklusion i fodbold v/Jakob Høyer, DBU
  • 18.20: En platform for LGBT+? Diskussion v/Jes Randrup Nielsen, Coca-Cola og Ulla Dalsgaard
  • 18.45: Slut på det officielle program - derefter netværk, sandwichs og drikkevarer.

Tilmeld dig ved at sende en e-mail med emnefeltet LGBT-event og dit navn til mv@finansforbundet.dk senest 27. februar. Har du særlige behov i forhold til servering, så angiv det ved tilmeldingen.

Du kan blive medlem af Danish LGBT Business Network ved at tilmelde dig Facebook-gruppen af samme navn.

Danish LGBT Business Network består af mere end 900 medlemmer fra virksomheder, offentlige institutioner, private og selvstændige fra hele landet, studerende samt enkelte fra de øvrige nordiske lande. Der er ca. 90 pct. LGBT+ personer og 10 pct. allies, som fortrinsvis er HR- og mangfoldighedsfolk. Netværket blev etableret i 2010 med ønsket om at hjælpe flere virksomheder i gang med at skabe rummelige arbejdspladser. Netværket inviterer til tre-fire fysiske møder hos forskellige organisationer, der lægger hus til, og imellem møderne bruges Facebook-gruppen til netværk og sparring.