Flere gratis onlinekurser til finansansatte

Via Finanskompetencepuljen vil Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA) og Finansforbundet skrue op for udbuddet af digitale kurser, som finansansatte kan tage hjemme foran skærmen.

1. apr. 2020

​Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA) og Finansforbundet øger udbuddet af online-kurser i Finanskompetencepuljen. Konkret er der tale om en styrkelse af kurser og kompetenceudviklingsforløb, der kan gennemføres digitalt, og som medarbejdere og virksomheder kan ansøge via Finanskompetencepuljens hjemmeside.

"Rigtig mange ansatte arbejder hjemme grundet situationen med corona i Danmark. Derfor vil vi gerne tilbyde virksomheder og medarbejdere et bredere katalog af digitale kurser via Finanskompetencepuljen. Kurser, som dem, der har tid, kan sidde hjemme i privaten og gennemføre," siger Mariane Dissing, adm. direktør i FA.

FA og Finansforbundet er via den fælles finanskompetencepulje er derfor i kontakt med en række uddannelsesinstitutioner om at udbyde så mange kurser som muligt digitalt, og der er allerede kommet en del konkrete muligheder til.

"Medarbejderne i finanssektoren arbejder hårdt på at sikre, at både kunder og sektor kommer så godt igennem denne ekstraordinære situation som muligt. Mange har rigtig travlt med at få den nye hverdag til at fungere, men det er klart, at vores uddannelsestilbud skal matche den virkelighed, vi er i, og som i denne situation er blevet endnu mere digital. Det er også baggrunden for, at vi nu styrker den del af vores tilbud endnu mere" siger Kent Petersen, formand for Finansforbundet.

Ifølge standardoverenskomsten mellem FA og Finansforbundet kan alle medarbejdere, der er ansat i virksomheder, som er omfattet af overenskomsten, tage tre kurser eller op til 15 ECTS-point om året.
Se Finanskompetencepuljens udbud af onlinekurser her.