Jobvækst i Velliv

Et nyt strategisk samarbejde mellem Velliv og Codan betyder, at førstnævnte i de kommende måneder vil ansætte 25 nye assurandører. ”Det her udspringer af, at vi gerne vil vores kunder, og at vi prioriterer det fysiske kundemøde, hvilket vi vel efterhånden er det eneste danske pensionsselskab, der gør”, siger Mogens Edvard Pedersen, formand for Konsulent- og Kundechefforeningen i Velliv.

1. apr. 2019

​Den 1. april trådte et nyt strategisk samarbejde mellem Velliv og Codan i kraft, der styrker begge virksomheders fremtidige distribution på henholdsvis pensions- og forsikringsområdet. Samarbejdet betyder desuden, at Velliv i øjeblikket er ved at ansætte 25 nye assurandører, hvilket vækker glæde hos både Konsulent- og Kundechefforeningen i Velliv og Assurandørforeningen i Codan.

"Det her udspringer af, at vi gerne vil vores kunder, og at vi prioriterer det fysiske kundemøde, hvilket vi vel efterhånden er det eneste danske pensionsselskab, der gør", siger Mogens Edvard Pedersen, formand for Konsulent- og Kundechefforeningen i Velliv.

Foreningen vil med tilgangen af 25 nye medlemmer vokse med 40-50 procent, idet den i dag tæller knap 60 medlemmer. Samarbejdet betyder indledningsvis, at erhvervskunder henvises fra Codan til Velliv og omvendt erhvervs-emner fra Velliv til Codan. Senere vil samarbejdet blive udvidet til også at omfatte henvisning af privatkunder begge veje.

"Det glæder mig meget, at samarbejdet mellem os og Velliv udløser nye job til assurandører. Projektet er spændende, fordi det styrker begge selskaber. På erhvervssiden, hvor jeg selv arbejder, forventer vi at få nogle spændende kundeemner leveret fra Velliv, og omvendt vil vi levere forsikringskunder til Velliv, som de kan sælge pensionsprodukter til", siger Jørgen Lykke, formand for Assurandørforeningen i Codan.

Samarbejdet berører i alt 700.000 kunder. Codans erhvervs- og privatkunder får tilbudt pensionsløsninger med fordele som konkurrencedygtige afkast, lave omkostninger, DinKapital samt bonus fra Velliv Foreningen. Vellivs kunder vil få adgang til Codans produkter på skadeforsikringsområdet til både erhvervs- og privatkunder.

Codan og Vellivs strategiske samarbejde betyder, at Velliv ændrer sin salgsorganisation.

"Fremover kommer der til at være en Region Øst, en Region Vest og en Region Codan i Velliv, og det positive er, at man får nogle sælgere som er dedikeret til at levere til Codan", siger Mogens Edvard Pedersen.

Digital kundeservice kan ikke stå alene

Steen Michael Erichsen, administrerende direktør i Velliv, understreger i et interview med Børsen Pro, at væksten på rådgiverfronten sker ud fra en erkendelse af, at den digitale kundeservice ikke kan stå alene.

"Vi synes, at det er vigtigt at have en personlig rådgivning. Vi ser det i sammenhæng med en digital service snarere end, at kunden skal betjenes 100 procent digitalt. Det ser vi ikke som optimalt", siger Steen Michael Erichsen.

Vellivs direktør citeres også af Børsen Pro for, at ' den personlige rådgivning er en hjørnesten, særlig i takt med at pension bliver mere komplekst'.

Hvis alt går som planlagt, skal de 25 nye medarbejdere være på plads i løbet af maj og juni.