Studerende vil i fagforening

1.005 studerende fra CBS og Cphbusiness har for nyligt meldt sig ind i Finansforbundet efter at have haft besøg af forbundets hvervekonsulenter og af a-kassen. En af forklaringerne er, at de studerende blev tilbudt gratis medlemskab.

23. sep. 2018

​Solen skinner og oplyser græsarealerne bag Copenhagen Business School (CBS) på Frederiksberg. Trine Riis står i skyggen af en mørkeblå pavillon og taler, mens studerende opmærksomt har deres øjne rettet mod hende. Trine Riis er ansat i Hverveservice hos Finansforbundet og har til opgave at få de nye studerende på CBS til at melde sig ind.

Et banner ved foden af pavillonen opsummerer fordelene ved at melde sig ind i forbundet, hvilket 1.005 studerende fra forskellige uddannelser har gjort. Det svarer til 70 procent af alle studerende, som hverveteamet og FTFa har mødt gennem events på CBS og Cphbusiness.

Særligt fokus på it-studerende

Et andet af hverve-eventsene blev holdt på for de nystartede studerende på erhvervsøkonomi og informationsteknologi (HA. IT.) på CBS. Her var oplæg af hverveteamet og FTFa, hvor de studerende fik en introduktion til, hvad forbundet og a-kassen kan tilbyde medlemmer.

"It-ansatte i bankerne er dem, vi gerne vil have fat i. De er svære at få meldt ind i Finansforbundet, og derfor vil vi fange dem allerede under uddannelsen", siger Daniel Dalum-Larsen, projektleder i Hvervning og Service hos Finansforbundet.

Efter oplæggene var der inviteret til hygge på CBS's græsarealer under pavillon, hvor hverveteamet havde lavet en lounge med raw-barer, friske juice og minigolfturnering på transportable baner. Her var der mulighed for de studerende til at stille spørgsmål til hverveteamet.

Medlemskabet giver studerende adgang til en række af arrangementer, events og foredrag afholdt af Finansforbundet eller FTFa samt en billig forsikring i samarbejde med Tryg. Medlemskabet er gratis i hele studieperioden.