Flere finansansatte ønskes til fintech

Går du og brænder inde med en idé til, hvordan man kan løse et problem eller forbedre den finansielle sektor? I Copenhagen FinTech Lab afholdes der startup-weekend som en del af Copenhagen FinTech Week, og de vil især gerne høre fra finansansatte.

3. jun. 2018
2 min

Som startskud til den nært forestående Copenhagen FinTech Week, der skydes i gang mandag d.17. juni, afholder Copenhagen FinTech Lab startup-weekend fra 14. til 16. juni. I den forbindelse håber man, at især medarbejdere fra den etablerede finansielle sektor ligger inde med idéer, de kunne tænke sig at udvikle på og afprøve i løbet af weekenden.

"Vi ser meget gerne, at folk, der allerede arbejder i sektoren, deltager i startupweekenden. Det kan give en unik mulighed for at arbejde kreativt med finansiel forretningsudvikling i et anderledes setup, end man er vandt til. Måske finder man under weekenden talent, man tager med tilbage til virksomheden bagefter – måske bliver man inspireret til nye koncepter i egne virksomheder – eller måske får man lyst til at arbejde videre som iværksætter. Det vigtige for os er, at det skaber ny innovation i dansk fintech," siger Chief Innovation Officer i Copenhagen FinTech Simon Schou.

Selvfølgelig ønsker man sig også kreative hoveder, som ikke nødvendigvis har haft berøring med den etablerede sektor før, til startup-weekenden, men Simon Schou mener, at det både kan være med til at udvikle finansmedarbejdernes kompetencer og samtidig give fintech-branchen et løft, hvis flere fra den finansielle sektor kommer på banen med deres idéer.

"Innovation og forretningsudvikling drives af kreative idéer. Hvis vi bliver bedre til at aktivere medarbejdersiden i den finansielle sektor, kan det give den danske fintech-branche et kæmpe løft. At deltage i idékonkurrencer og arbejde videre med sin idé i startup-weekender er samtidig en ny form for kompetenceudvikling, som jeg tror, kan være med til at rykke ved innovationskulturen i den danske finanssektor. Så vi håber virkelig, at medarbejdersiden i sektoren lever op til vores forventninger og byder ind med deres kreative idéer i stor stil," siger han.

FAKTA OM STARTUP-WEEKEND

Startup-weekender har de seneste år fungeret som fødekanal for udklækning af iværksætter inden for fintech. Blandt tidligere års vindere er fx Simon Ousager, Head of Customer Succes i Chainalysis, Frederik Fredrik Grothe-Eberhardt, CEO i We Move Coins, Junaid Ahmad, grundlægger af Brickshare og Maria Flyvbjerg Bo, co-founder af Spenderlog.

Startup-weekenderne arrangeres i samarbejde mellem Startup Weekend, techstars og Copenhagen FinTech. Næste startup-weekend afholdes 15.-17. juni hos Nykredit i København.

Som medlem af Finansforbundet kan man få rabat på deltagelse ved at kontakte Simon Schou på ssc@copenhagenfintech.dk. Tilmeldingsfrist er fredag d.8. juni.