Finansforbundet støtter kvinder på vandet

Sejlstævnet Women on Water blev i weekenden afholdt med hjælp fra Finansforbundet, som støttede med 25.000 kroner. Women on Water har til formål gennem sport og netværksmøder at få flere kvinder ind i ledelser og bestyrelser, hvilket Finansforbundets næstformand Steen Lund Olsen bakker op om.

24. sep. 2018

​I weekenden d. 22. - 23. september afholdtes det første rene kvindestævne i speedfleetrace Copenhagen Women on Water Sailing Event. Det skete med støtte fra Finansforbundet, som sponsorerede stævnet og et netværksmøde torsdag d. 20. september med 25.000 kroner.

"Finansforbundet bakker op om at få skabt netværk for kvinder på tværs af forskellige job, som gør det muligt for kvinder at hjælpe hinanden videre i deres karriere. Derfor er det godt, at kvinder gennem sport kan skabe nogle kontakter i andre brancher, som de ikke ellers ville have mødt på deres arbejdsplads", siger Steen Lund Olsen, næstformand i Finansforbundet.

Alle fagfolk og analyser viser, at det skaber bedre resultater for virksomhederne, hvis kvinder sidder med i toppen. Steen Lund Olsen er derfor interesseret i at finde ud af, hvad der skal til for at få kvinder til at interesse sig for deres karriere, og hvad der egentlig skal til for, at de så også finder vej ind i topledelserne og i bestyrelseslokalerne.

Derfor er det ifølge ham godt med opmærksomhed og ikke mindst nysgerrighed på, om der er andre sammenhænge eventuelt gennem sport og dette sejlstævne, der kan give kvinderne de netværk, der kan understøtte dem i deres videre karriere.

Netværk gennem sport

Josefine Boel Rasmussen er initiativtager til netværket Women on Water (WOW). Hun er enig med Steen Lund Olesen i, at der er for få kvinder i bestyrelser og lederstillinger.

"Vi håber, at vi gennem stævnet kan sætte fokus på, at der er for få kvinder repræsenteret i bestyrelser. Women on Waters handler ikke kun om at sejle sammen, men også at bruge hinanden i forhold til de ting, vi ellers laver", siger Josefine Boel Rasmussen, der til dagligt er konsulent i Finansforbundet.

Sejlteamet Team Pelle B løb med sejren og vandrepokalen 'Neil Pryde Sails' WOW- trofæ. Til stævnet deltog 18 hold og i alt 90 kvinder fra Danmark, Tyskland og Sverige.

Læs mere om WOW og stævnet her.

Omtale i TV2 Lorry.