Finansforbundet lægger hus til konference om innovation

Beslutningstagere fra nordiske banker mødes med finanseksperter, myndigheder og fintech-startups til Børsen og Copenhagen FinTechs nordiske fintech-innovationskonference tirsdag den 19. juni på Applebys Plads i København.

28. maj 2018

​Samarbejde mellem banker og fintech-startups, jobskabelse inden for fintech og fremtidig regulering af en transformeret banksektor er blandt emnerne, der vil blive debatteret på Børsen og Copenhagen FinTechs nordiske fintech-innovationskonference, der finder sted tirsdag den 19. juni i Finansforbundets lokaler på Applebys Plads i København.

Fra de nordiske storbanker vil der være oplæg fra Ewan McLeod, Chief Digital Officer  i Nordea, Emma Strömfelt, Head of Digital Innovation i Swedbank og Rasmus Figenschou, Executive Vice President for New Business, DNB. Desuden vil Ole Madsen, Senior Vice President Communication & Business Development, Spar Nord, deltage I en af dagens paneldebatter.

Fra fintech-branchen vil man blandt andet kunne møde Ken Villum Klausen, CEO i Lunarway, Mathias Gajhede, CEO i Yourpay og Christian Visti Larsen, CEO i Newbanking.

Chefkonsulent Job Hasling Kyed fra Finanstilsynet taler også på konferencen om regulering og open banking.

Konferencen, der varer fra kl. 9 – 17, er en del af Copenhagen Fintechweek, der løber fra fredag 15. – fredag 22. juni.

"Copenhagen Fintech Week samler er masse virkelig interessante tiltag og mennesker omkring fintech, og det er markering af en udvikling i et økostystem i Danmark, som er gået rigtig stærkt, og som vi er stolte af at have været med i fra starten. Derfor ser vi også meget frem til at lægge hus og lokaler til så mange kapaciteter inden for området, der vil diskutere, hvordan vi tager de næste skridt i udviklingen af hele forretnings- og vækstområdet i brydningsfladen mellem finans og teknologi. Det har vi brug for som samfund, og i den proces fortsætter vi med at presse på for at skabe jobs og mere liv til hele fintechmiljøet i Danmark", siger Kent Petersen, formand for Finansforbundet.

Læs mere om Børsen og Copenhagen FinTechs konference her.

Læs mere om Copenhagen Fintechweek her.