Finansansatte bør investere i deres arbejdsliv

Næsten en tredjedel af Finansforbundet medlemmer er usikre på, om deres kompetencer er tilstrækkelige. Nogle kan komme tættere på et svar og høre om mulighederne for at udvikle sig, når Finansforbundets Work Life Investment-bus kører rundt i landet 14.-18. maj.

7. maj 2018

​Mere end ni ud af ti af Finansforbundets medlemmer vil gerne udfordres og udvikle sig fagligt – og et flertal har også karrieremæssige ambitioner. Samtidig er mange usikre på, om deres kompetencer er tilstrækkelige.

Det viser en undersøgelse, som omkring 9.000 medlemmer har deltaget i. At næsten hver tredje er i tvivl om, hvorvidt de er klædt fagligt på til fremtiden, kommer ikke bag på Lene Nording-Grooss, der er seniorkonsulent i Work Life Investment:

"Vi ser, at medlemmerne er virkelig pressede, ikke mindst af nye digitale redskaber og stigende krav til compliance. Samtidig er markedet i opbrud og der lanceres konstant nye produkter og services i skarp konkurrence, så det er vanskeligt for den enkelte at få overblik over, om man kan det rigtige – for hvad slår igennem?"

Klogere på fremtiden

Selv om heller ikke konsulenterne i Work Life Investment sidder inde med alle svarene, kan de guide på vej mod dem og hjælpe med at afklare kompetencer. Konsulenterne fortæller om de forskellige tilbud og muligheder for at uddanne og udvikle sig - som også omfatter blandt andet netværk, foredrag, kurser og gå-hjem-møder - når Work Life Investment bussen rykker ud til udvalgte virksomheder landet over i næste uge.

Lene Nording-Grooss glæder sig til rundturen og mødet med medlemmerne:

"Det er altid spændende at komme helt tæt på den hverdag, medlemmerne har og fortælle om vores tilbud og samtidig samle inspiration, for virksomhederne er meget forskellige og deres udfordringer afspejler det."

Det er fjerde gang karrierebussen kører, og med om bord er også Finansforbundets formand, Kent Petersen:

"Det enkelte medlem har ansvar for at investere i sit eget arbejdsliv, og vi som forbund har udviklet en række medlemsfordele, som understøtter medlemmerne i at tage det ansvar," siger formanden, som vil holde dialogmøder med virksomhedens ledelse, tillidsmænd og faglige repræsentanter i virksomhederne.

Målet med turen er - ud over at synliggøre den vifte af muligheder, som medlemmerne har via forbundet -også at åbne muligheder for nye partnerskabsaftaler mellem forbundet og virksomheder.

Bussen besøger:

Mandag den 14. maj:

Kl. 8-11 JN Data A/S i Roskilde

Kl. 15-18 Djurslands Bank i Grenaa

Tirsdag den 15. maj:

Kl. 8-11 Østjydsk Bank i Mariager

Kl. 14-17 Spar Nord i Aalborg

Onsdag den 16. maj:

Kl. 8-11: Sparekassen Kronjylland i Randers

Kl. 13-17.30 JN Data A/S i Silkeborg

Torsdag den 17. maj:

Kl. 14.30-18 Nordea i Nykøbing Falster

Fredag den 18. maj:

Kl. 8-11 Lollands Bank i Vordingborg

Hvis din virksomhed ikke er en af de otte udvalgte virksomheder , så husk at du altid har mulighed for at benytte dig af Finansforbundets mange medlemsfordele, der gør det muligt for dig at investere i dit arbejdsliv. Læs mere her.

Husk også, at der er et stort udvalg af kompetencegivende uddannelser i Finanskompetencepuljen, der giver dig mulighed for at komme på forkant med dine kompetencer. Se alle uddannelser her.