Bod bliver til velgørenhed

Når Finansforbundet vinder sager i det arbejdsretlige system og som organisation modtager bod fra arbejdsgivere, giver forbundet en stor del af pengene videre til humanitære formål. 'Det er en naturlig del af vores værdisæt som organisation at gøre en forskel for dem, der har brug for hjælp”, siger Finansforbundets formand Kent Petersen.

17. dec. 2018

​Dansk Folkehjælp, Kræftens Bekæmpelse, Julemærkehjemmene og Kirkens Korshær er blandt de organisationer, der i 2018 har nydt godt af, at Finansforbundet har vundet sager i det arbejdsretlige system.

Forbundet har nemlig vedtaget at støtte udviklings- og humanitære formål med 100.000 kroner årligt plus det beløb, man modtager som bod i sager mod arbejdsgivere.

"Det er en naturlig del af vores værdisæt som organisation at gøre en forskel for dem, der har brug for hjælp. Og vi har, blandt andet med de midler vi får ind som bod fra sager, mulighed for at bidrage en smule til forskellige initiativer i en lidt større sags tjeneste og på områder, som ikke er en del af vores daglige arbejdsfelt og medlemsinteressevaretagelse. Derfor sætter vi også en række mindre donationer af til forskellige formål af velgørende og humanitær karakter her op til jul", siger Finansforbundets formand Kent Petersen.

Filosofien bag finansforbundets donationer er, at en lille indsats kan gøre en stor forskel for dem, der har behov for det.

"Det giver for os simpelthen god mening at hjælpe, hvor vi kan, og vi har som organisation og fællesskab mulighed for at bidrage til nogle af de rigtig mange nødvendige og velgørende initiativer, der findes derude. Det ansvar tager vi gerne på os", siger Kent Petersen.
Se hvad Finansforbundet støtter her.