Årets største fintech-begivenhed på dansk jord

Over 80 talere fra hele verden – deriblandt blockchaineksperterne Sandra Ro og Susan Oh - sætter kursen mod København for at deltage i konferencer under Copenhagen Fintech Week i dagene 18. -22. juni. ”Det handler både om at udbrede kendskabet til dansk fintech og om at være et årligt samlingspunkt for hele økosystemet af virksomheder og aktører”, siger Thomas Krogh Jensen, CEO i Copenhagen FinTech.

11. jun. 2018

​For andet år i træk løber Copenhagen Fintech Week ad stablen, når over 80 talere fra hele verden og forventet mere end 1.000 tilhørere deltager i en række konferencer og arrangementer i København i dagene mandag 18. juni – fredag 22. juni.

"Formålet med Copenhagen Fintech Week er naturligvis at udbrede kendskabet til dansk fintech,  men i endnu højere grad handler det om at være et årligt samlingspunkt for hele økosystemet bag fintech – startups, etablerede finansvirksomheder, investorer, myndigheder, uddannelsessteder med videre, hvor man kan tilegne sig ny viden og netværke", siger Thomas Krogh Jensen, CEO i Copenhagen FinTech, der blev etableret for knap to år siden på initiativ af blandt andre Finansforbundet, Københavns Kommune og Finans Danmark.

Hver dag i ugen har fået sit eget tema. Thomas Krogh Jensen fremhæver torsdag den 21. juni, hvor der er Demo Day. Her får en række nystartede fintechvirksomheder mulighed for at præsentere deres ideer for investorer og andre interesserede.

Dagen inden – onsdag den 20. juni – er temaet Fintech Disrupt. Her vil man blandt andet kunne høre oplæg af Sandra Ro, CEO i Global Blockchain Business Council, og af Susan Oh, Founder & CEO of MKR AI, and Chair of AI for the United Nations General Assembly's Blockchain For Impact. Begge dage foregår arrangementerne hos Rainmaking på Pier 47, Langelinie Allé i København.

Finansforbundet deltager også

Tirsdag den 19. juni lægger Finansforbundet lokaler til nordisk fintech-innovationskonference, som Børsen arrangerer sammen med Copenhagen FinTech. Læs mere om dette arrangement her.

Mandag den 18. juni er Regulation Day, hvor blandt Finanstilsynet og andre myndigheder taler om regulering af fintech. Dette foregår på CBS i Porcelænshaven på Frederiksberg.

Finansforbundet deltager også i Copenhagen Fintech Week. Fredag den 22. juni er områdechef for politikudvikling Vibeke Rittmann Petersen en af debattørerne i et panel om rekruttering af talenter til fintech-startups. Det foregår i Copenhagen FinTech Lab på Applebys Plads 7 og indgår i temaet for dagen, som hedder Fintech Lab.

Læs mere om arrangementerne og tilmeld dig Copenhagen Fintech Week her.