VALG - HUSK AT TAGE STILLING

I hele landet er kommunal- og regionsrådsvalget i fuld gang. Hos os er der også vigtige valg – både til tillidsrepræsentant og til arbejdsmiljørepræsentant.
Det er NU, du har mulighed for indflydelse.

11. nov. 2021

Tillidsrepræsentant

Det første valg er til tillidsrepræsentant for en to-årig periode. Valget er allerede i gang de fleste steder – ellers hører du mere til det meget snart.

Det er vigtigt, at du bakker op og afgiver din stemme til valget. Er der flere kandidater skal du vælge, hvem der skal have din stemme. Er der kun én kandidat skal der stadig være valg, da tillidsrepræsentanten har brug for mindst 50% af stemmerne for at være tillidsrepræsentant. Desuden har han eller hun et stærkere mandat, jo flere kolleger, der bakker op. Så husk at bruge din stemme!

Hvis der ikke er en tillidsrepræsentant i din afdeling i dag, kan du overveje, om det er noget for dig? Eller du kan opfordre en god kollega til at stille op. Hvis du – eller en kollega – vil vide mere om, hvad det indebærer at være tillidsrepræsentant, er I altid velkommen til at kontakte os på ffsydbankkreds@sydbank.dk

Arbejdsmiljørepræsentant

I samarbejde med banken skal der vælges arbejdsmiljørepræsentanter på B-siden i alle områder. Valgperioden er også her 2 år. Arbejdsmiljørepræsentanten har en god makker i en tilsvarende repræsentant på A-siden. De to arbejder sammen for at styrke og værne om vores arbejdsmiljø i banken primært med fokus på det fysiske miljø.

Dette valg følger lige efter tillidsrepræsentant-valget. Hvis der kun er én, som stiller op, vil der ikke skulle stemmes – så er vedkommende valgt. Hvis flere ønsker at stille op til posten, er det også her vigtigt, at du tager stilling og afgiver din stemme.

Når valgene er på plads, vil vi gerne opfordre dig til at bakke op om din lokale tillidsrepræsentant og din lokale arbejdsmiljørepræsentant. De arbejder for dig og din trivsel – og nogle gange uden at du er klar over det.

Giv dem lige et klap på skulderen 😊

Her fra Finansforbundet Sydbank Kreds skal lyde FORTSAT GODT VALG til alle.