Glædelig jul og godt nytår

Endnu et begivenhedsrigt år går på hæld for Finansforbundet i Nykredit.
Vi startede året som NYKREDS, men slutter som Finansforbundet i Nykredit.

18. dec. 2023
Olav Bredgaard Brusen, næstformand, Inge Sand, formand og Rasmus Fossing, politisk sekretær

Formand, Inge Sand

Foråret bød på resultatet af en standardoverenskomst og en virksomhedsoverenskomst. En del af virksomhedsoverenskomsten var en aftale om en ny lønstruktur, som skal træde i kraft 1.7.2024. Vi glæder os til at komme i mål med den nye lønstruktur og sammen med Nykredit præsentere det for jer.

I september valgte vi på Landsmødet en ny formand til at stå i spidsen for Finansforbundet. Dorrit Brandt flankeres som formand af næstformændene Jakob Thorgaard og Steen Lund Olesen. I januar har du mulighed for at møde dem på medlemsmøder rundt om i landet – det synes jeg, du skal benytte dig af.

Jeg glæder mig nu til juleferie og lader andre om turen over Storebæltsbroen de næste par uger. Efter juleferien tager vi hul på de indledende øvelser til overenskomsten, som skal genforhandles i 2025. Finansforbundet udsender i januar en spørgeskemaundersøgelse, som en forberedelse til forhandlingerne. Jeg håber, at du vil tage dig tid til at besvare den.

Jeg vil slutte min hilsen med at ønske alle en glædelig jul og et godt nytår. Tak for året der er gået. Jeg glæder mig til arbejdet der venter i 2024 og håber vi ses i løbet af året.

Næstformand, Olav Bredgaard Brusen

Allerførst glædelig jul og godt nytår til alle.

Et af de vigtigste ”produkter” vi har som fagforening er vores lokale tillidsrepræsentanter.

Efteråret har stået på valg eller genvalg af vores tillidsrepræsentanter. Vi er lykkedes rigtig godt med at holde fast i vores høje dækning. I skrivende stund er vi oppe på, at 65 af vores 74 poster er blevet besat. Vi vil rigtig gerne have tillidsrepræsentanter alle de steder, vi har aftalt med Nykredit. Hvis du er et sted, hvor der mangler en tillidsrepræsentant, må du meget gerne overveje, om det kunne være noget for dig. Hvis ikke - så giv din gode kollega en opfordring til at stille op.

I foråret 2024 er der igen medarbejdervalg til bestyrelsen i Nykredit og til repræsentantskabet i Forenet Kredit. Finansforbundet i Nykredit varetager med vores kandidater jeres interesser og vi håber, I vil bakke om os, når valget udskrives.

I løbet af året har der været en del organisationsændringer i Nykredit. Vi gør hver gang, hvad vi kan, for at processen bliver så god som mulig, med respekt for den enkelte der bliver påvirket af ændringen.

Kan vi gøre det endnu bedre? Ja – og vi vil lægge os i selen for, at der ved de ændringer, der måtte komme, bliver endnu bedre til at tage os godt af jer, der bliver ramt.

På kredskontoret er vi fuldt hold. Selvom der er rigtig meget at se til, så er stemningen god. Vi supplerer hinanden godt og hjælper hinanden med at tage over, når nogle har rigeligt at se til. Jeg håber, at I oplever det samme, når I er i kontakt med os. Vi gør i hvert fald alt, hvad vi kan, for at være hjælpsomme, imødekommende og effektive, uanset hvilken opgave eller observation I henvender jer med.

Politisk sekretær, Rasmus Fossing

Først og fremmest vil jeg starte med at sige mange tak for jeres tilbagemelding på Finansforbundets tilfredshedsundersøgelse. 9 ud af 10 af Finansforbundets medlemmer vil anbefale et medlemskab til deres kollegaer.

Det er helt afgørende for os, at vores medlemmer er så tilfredse, at de vil anbefale os til andre. Det handler i sidste ende om vores legitimitet og om at kunne fortsætte med at forhandle gode arbejdsvilkår for medlemmerne.

Mange tak til vores tillidsrepræsentanter. I er vores ansigt ude hos medlemmerne, og I er vores og medlemmernes talerør. Dette er en kæmpe stor anerkendelse af jeres arbejde ude i hverdagen.

Hos os i Finansforbundet i Nykredit og hos Finansforbundet har vi haft rigtig mange spændende arrangementer her hen over efteråret. Vi får heldigvis rigtig gode tilbagemeldinger fra vores medlemmer.

Jeg håber, rigtig mange af jer har deltaget, ellers bliver der heldigvis rig mulighed for det i starten af det nye år. Her har vi mange interessante arrangementer i kalenderen, fordelt over hele landet.

Find nogle af dem her.

Vi kommer også selv rundt og holder vores lokale medlemsmøder på 12 Nykredit lokationer, hvor vi håber at se mange af jer til en hyggelig aften med kollegaerne.

Læs mere og tilmeld dig kredsarrangementer her
Forhåbentlig deltager mange af jer også til vores generalforsamling den 15. marts. Vi indkalder til denne i starten af det nye år.

I 2024, ligesom alle andre år, kommer vi selvfølgelig til at holde stor fokus på trivsel. Vi vil gøre hvad vi kan, for at 2024 bliver et bedre år at gå på arbejde i end 2023, selvom vi uden tvivl også næste år kommer til at møde forandringer. En hel del af os skal flytte i nye lokaler, der er netop valgt en del nye tillidsrepræsentanter og der skal nok også dukke andre ting op.

Så hvis I har input til vores arbejde eller til noget vi bør kaste os over, så tag endelig fat i os når vi kommer på besøg, eller giv os en mail eller et opkald.

Tak din opbakning til Finansforbundet i Nykredit.

Rigtig glædelig jul og godt nytår.