Delegerede til generalforsamling: ”Det virker til, at der er ro på”

Generalforsamlingen giver et godt indblik i, hvad kredsen laver i det daglige, fortæller ny tillidsrepræsentant. En mere garvet kollega var glad for, at der virker til at være ro på, og at der er gode relationer til ledelsen.

2. apr. 2024

111 delegerede var mødt op, da Finansforbundet i Nykredit holdt generalforsamling på Hindsgavl Slot.

Og der var masser af tage med hjem i bagagen fra Middelfart, fortalte tre af dem bagefter.

Christina Norup Batte, der til dagligt sidder som seniorprivatrådgiver i Randers, var overrasket over, hvad generalforsamlingen egentlig kunne byde på.

Hun har været tillidsrepræsentant siden april sidste år, og det var hendes første generalforsamling.

”Man kan jo umiddelbart godt tænke, at en generalforsamling er noget formelt, kantet og tørt, men jeg oplevede den i stedet som personlig og interessant,” fortæller hun.

Som ny tillidsrepræsentant føler Christina Norup Batte samtidig, at hun kom meget tættere på kredsens arbejde.

”Det giver et godt indblik i, hvad de gør for os i det daglige,” siger hun og fortæller, at det også er noget af det, hun vil tage med hjem til kollegerne i afdelingen.

Stina Bothilde Rossen fra Personalebanken i Nykredit synes generalforsamlingen gav et godt indblik i kredsens arbejde. Foto: Freja Thorbech

Et indblik i, hvad der sker

Stina Bothilde Rossen fra Personalebanken i Nykredit har tidligere været tillidsrepræsentant i Jyske Bank. Generalforsamlingen på Hindsgavl Slot var hendes første i Nykredit, og den gav hende et godt indblik i kredsens arbejde, og hvordan de har organiseret det.

”Det er anderledes, end hvad jeg kom fra. Men det er fint at se, hvem der sidder i stolen,” siger hun.

Generalforsamlingen er også en anledning til at blive mindet om, hvad der sker rundt om i organisationen.

”Man kan jo godt tænke, at alt er godt, så det er rart at komme ud og møde kollegaerne og hører hvad der ellers rører sig i organisationen. For eksempel snakken om medarbejdertilfredshedsmålingen og hvor forskelligt det bliver håndteret rundt omkring. Det overraskede mig, at det ikke var mere ensartet” siger Stina Bothilde Rossen.

Det var den tredje generalforsamling for Casper Lykke Paetau, der til dagligt sidder i Group Finance and Investment. Foto: Freja Thorbech

”Der er ro på”

Casper Lykke Paetau, der til dagligt sidder i Group Finance and Investment, har været TR siden 2021. Det var hans tredje generalforsamling i Nykredit-regi.

Og overordnet set tager han hjem fra Fyn med en følelse af, at der er styr på tingene.

”Det virker til, at der er ro på” siger han og uddyber:

”Der er en god relation til ledelsen, man er opmærksom på det nye formandskab i Finansforbundet og har gang i optakt til overenskomstforhandlinger. Der er gode relationer hele vejen rundt.”

Han ser også generalforsamlingen som en mulighed for at netværke og til at høre, hvad der ellers sker rundt om i organisationen.