Mød kandidaten: Formand

Dorrit Brandt genopstiller i fredsvalg til formandsposten i Finansforbundet i Nordea

13. mar. 2023

​De kommende dage præsenterer vi alle kandidaterne til hhv. formandsposten, bestyrelsesposterne og suppleantposterne. Du kan finde en liste over dem, der kandiderer til de forskellige poster her.

Herunder kan du se Dorrit Brandts præsentation som formandskandidat. Der er fredsvalg til formandsposten.

Find mere information om Finansforbundet i Nordeas generalforsamling 24. marts her. Det er ikke længere muligt at tilmelde sig generalforsamlingen med stemmeret.

Dorrit Brandt

Genopstiller som formand

”Hvis jeg kun havde ét værktøj i værktøjskassen, skulle det være dialog. For med dialog kan man bygge broer”

Tre vigtigste mærkesager

• Finansforbundet skal være den foretrukne fagforening for alle ansatte i Nordea. Derfor skal vi konstant have fokus på at få nye medlemmer, synliggøre værdien af vores fællesskab og sikre at vi har kompetente og engagerede tillidsrepræsentanter på alle pladser.
  • Der skal være tid og rum  til læring og refleksion. Nordeas medarbejdere er en attraktiv arbejdskraft i deres nuværende stillinger, men skal også være det i potentielle fremtidige jobs. Det kræver kontinuerligt fokus på læring og kompetenceudvikling.
  • Dialogen tages bedst lokalt og tæt på dem, som den berører. Derfor arbejder jeg for, at dialogen får vinger i form af understøttende værktøjer, læring og sparring.

Nuværende job

I min rolle som formand arbejder jeg på strategisk niveau med alle de forandringer, der rammer Nordea som virksomhed og os som mennesker. Jeg samarbejder med alle vores tillidsvalgte om at gøre en positiv forskel i hverdagen og indgår i en række projekter med banken.

Jeg kommunikerer budskaber til medlemmer og ledelse, og gennem opbygning af relationer skaber jeg nye muligheder for, at kollegaer kan mødes og være i dialog.

Som medlem af Finansforbundets hovedbestyrelse, sikrer jeg, at Nordeas ’stemme” er repræsenteret på sektorniveau, samt at den nyeste viden, forskning og erfaring bringes ’hjem’ til Nordea.

Hvorfor stiller du op?

Fordi det er det mest spændende job, der findes i Nordea. Og fordi der fortsat er så mange nye arbejdslivsprojekter, vi som fagforening bør kaste os over, have en holdning til og bidrage til. Jeg er ærgerlig over, at medarbejdernes stemme og viden ikke altid høres i forandringsprocesser, ved implementeringer og outsourcing af opgaver. Jeg er optaget af sektorens udvikling og ønsker at Nordea forbliver en attraktiv arbejdsplads for nuværende og kommende medarbejdere.

Hvordan vil du gøre en forskel?

Med mig som formand for Finansforbundet i Nordea skal ingen medlemmer være i tvivl om, at jeg lytter og taler på deres vegne. Jeg bringer medarbejdernes stemme ind i forhandlingslokalet, i samarbejdsrummene og alle andre steder, hvor den kan kvalificere beslutningerne.

Jeg møder alle med en fremstrakt hånd, da jeg tror på, at samarbejde kan føre til de bedste løsninger. Men jeg har også modet til at sige fra, og gør det gerne, hvis alvoren kræver det.