Kampvalg til bestyrelsen! Se navnene på de ni, som stiller op på generalforsamlingen

Fem stiller op til de fire pladser som bestyrelsesmedlem

13. feb. 2023
Dansk / English

Fredag 24. marts kl. 18-21.30 er det tid til årets generalforsamling i Finansforbundet i Nordea. I løbet af de 3½ time vil mødet komme vidt omkring. Bestyrelsen vil fortælle om det forgangne år, og medlemmerne vil blive inviteret til både at diskutere det og stille skarpt på, hvad der skal fokuseres på det kommende år.

Generalforsamlingen er også dagen, hvor holdet, der skal repræsentere dig fremover, sættes. I torsdags var fristen for at stille op. Herunder kan du se, hvem der kandiderer til de forskellige poster.

Kampvalg om at blive bestyrelsesmedlem

Der er i år kampvalg til bestyrelsen, hvor fem stiller op til de fire pladser. Til gengæld er der fredsvalg om blive formand, hvor Dorrit Brandt genopstiller. Som suppleant er der tre, som stiller op til de tre suppleant-poster, men mindst én af de opstillede vil blive valgt som bestyrelsesmedlem. Generalforsamlingen skal vælge, hvem der bliver 1. hhv. 2. suppleant. Der er fredsvalg til revisor- og revisorsuppleantposten.

Alle navne herunder er sorteret alfabetisk efter fornavn.

Opstiller som formand:

• Dorrit Brandt (genopstiller)

Opstiller til bestyrelsen:

• Kasper Skovgaard Pedersen (genopstiller)
  • Mette Balck Mejlby (genopstiller, nuværende næstformand)
  • Mona Svan (genopstiller)
  • Natascha Bødker Feodor Nielsen (nyopstiller som bestyrelsesmedlem)
  • Pierre Christensen (genopstiller)

Opstiller som suppleant:

• Jeppe Lermark Pieszak (nuværende 2. suppleant)
  • Natascha Bødker Feodor Nielsen (nuværende 1. suppleant, opstiller også til bestyrelsen)
  • Pierre Christensen (nuværende bestyrelsesmedlem, opstiller også til bestyrelsen)

Opstiller som revisor:

• Jens Kjær (genopstiller)

Opstiller som revisor-suppleant:

• Joan Hangaard Pedersen (genopstiller)

Når vi kommer nærmere generalforsamlingen, publicerer vi bestyrelses- og suppleantkandidaternes præsentationer, så du kan læse mere om kandidaterne.

Læs mere om generalforsamlingen her!

For at kunne stemme til generalforsamlingen, skal du tilmelde dig senest 9. marts på dette link.

Finansforbundet i Nordeas bestyrelse og suppleanter efter generalforsamlingen 2022. Fra venstre Ole Lund Jensen, Louise Have Lund, Katja Larsen, Pierre Christensen, Mette Balck Mejlby (næstformand), Natascha Bødker Feodor Nielsen (første-suppleant), Kasper Skovgaard Pedersen, Louise Naur (barselsorlov), Mona Svan, Dorrit Brandt (formand), Jeppe Lermark Pieszak (anden-suppleant) og Ester Ribas (valgt som tredje-suppleant, men er siden stoppet i Nordea)

De er valgt til Finansforbundet i Nordea i dag

Bestyrelsesmedlemmerne Ole Lund Jensen, Katja Larsen, Louise Have Lund og Louise Naur (barselsorlov) blev valgt til bestyrelsen i 2022 for en to-årig periode og er dermed ikke på valg i år.

Formanden Dorrit Brandt og bestyrelsesmedlemmerne Mette Balck Mejlby (næstformand), Kasper Skovgaard Pedersen, Mona Svan og Pierre Christensen blev alle valgt i 2021 og er dermed på valg, hvor de alle genopstiller.

Suppleanter vælges for ét år ad gangen. Sidste år blev Natascha Bødker Feodor Nielsen valgt som første-suppleant, og hun stiller i år op både som kandidat til bestyrelsen og som suppleant. Jeppe Lermark Pieszak blev valgt som anden-suppleant og genopstiller som suppleant. Ester Ribas blev valgt som tredje-suppleant, men er siden stoppet i Nordea.

Som revisor blev Jens Kjær valgt i 2021, og han genopstiller. Derudover blev Bettina Tuladhar Holmfred valgt i 2022 for en to-årig periode. Joan Hangaard Pedersen blev valgt som revisorsuppleant i 2022 og genopstiller i år.