SE VIDEOEN: Vigtigt med udvikling i en tid med ubesatte stillinger og arbejdspres

Nordea oplever et udfordrende arbejdsmarked, hvor flere siger op, og rekrutteringen er mere besværlig. Hvordan kan Nordea understøtte en udvikling, hvor det bliver naturligt at udvikle medarbejderne mod det næste job i Nordea, spørger bestyrelsesmedlemmerne Kasper Skovgaard Pedersen, Louise Naur og Ole Lund Jensen i denne video

15. feb. 2022

“Vi lever I en tid hvor flere og flere tager deres arbejdsliv op til revision.” Sådan indleder Kasper Skovgaard Pedersen videoen herunder, hvor Finansforbundet i Nordea inviterer til generalforsamling 25. marts.

Det øger arbejdspresset yderligere på de resterende medarbejdere. I videoen lister Louise Naur nogle af årsagerne op:

”Der er kommet skærpede krav fra tilsynet, og der bliver tungere og mere langvarige arbejdsgange. Flere oplever øgede mål fra ledelsen. Flere stillinger bliver ikke genbesat, men nedlukket. Kunderne stiller større krav til hastighed, og der er mange ledige stillinger.”

Vigtigere end nogensinde

Arbejdspresset og manglen på medarbejdere gør det vigtigere end nogensinde at vedligeholde og udvikle vores viden og færdigheder.

”Men hvordan kan Nordea understøtte en udvikling, hvor det bliver naturligt at udvikle medarbejderne mod det næste job i Nordea?”, spørger Ole Lund Jensen i videoen.
Læs meget mere om generalforsamlingen og mulighederne for at deltage på finansforbundet.dk/gf2022

Tilmeld dig her senest 10. marts – enten fysisk på Scandic Sluseholmen eller virtuelt (på arbejdspladsen med kollegerne eller hjemmefra). Du kan ikke længere tilmelde dig med overnatning på Scandic Sluseholmen.

Se videoen herunder, som tager halvandet minut. Hvis du se videoen tekstet (fx hvis du ser den uden lyd), så klik på CC i nederste højre hjørne og vælg 'Dansk CC'

Generalforsamling 25. marts 2022 - arbejdspres og ubesatte stillinger

Hør Kasper Skovgaard Pedersen, Louise Naur og Ole Lund Jensen fra Finansforbundet i Nordea tale om udfordringerne i Nordea med stigende arbejdspres, ubesatte stillinger og udvikling af medarbejderne