Stram op og tag en morfar - kom til medlemsmøde med Ellen Hillingsø!

Der bliver grint, reflekteret og debatteret, når Finansforbundet i Nordea inviterer til medlemsmøde med Ellen Hillingsø. Du kan fortsat nå at komme med.

20. sep. 2021

”90 procent af mit liv har handlet om at stramme op, og når man tordner mod de 60, er det endnu tydeligere. Men du har kun overskuddet til at stramme op, hvis du en gang imellem napper en morfar.”

Skuespiller Ellen Hillingsø får på sin oplagte facon forsamlingen med, mens hun fortæller om sin opvækst og karriere og de læringer, der følger med.

Gør det personligt

Undervejs tager Ellen Hillingsø de fremmødte medlemmer forbi den strikse farmor, den omsorgsfulde mormor, tiden som au pair i Paris og som vært på Kanal 2, der brød Danmarks Radios tv-monopol. Det gælder om lægge sig i selen og holde ud, når man stilles overfor en vanskelig opgave – for det udvikler en, og belønningen venter på den anden side.

”Alt hvad man gør i sit liv, skal man gøre personligt. Det er det, det handler om for os mennesker. Og at være skuespiller handler vildt meget om at være menneske!”

Som skuespiller fik Ellen Hillingsø sit store folkelige gennembrud i tv-serien Charlot og Charlotte, hvor hun spillede sammen med bl.a. Helle Dolleris og Ove Sprogøe.

”Men kan I gætte, hvad min største rolle har været? At blive mor”, betror hun medlemmerne, der nikker, griner og bidrager i den time, Ellen Hillingsøs indlevende foredrag varer.

Livlig debat

Efter en lækker anretning, kommer medlemmerne for alvor på banen. Denne aften i Hermes Hus står Finansforbundet i Nordeas formand Dorrit Brandt og bestyrelsesmedlemmerne Katja Larsen, Mona Svan og Louise Naur på scenen.

Debatten er livlig med mange holdninger og kommentarer til de emner, som flest medlemmer har stemt på. Denne aften er det især pladsmangel, hjemmearbejde og jobløn, der fylder.

Kom med til de kommende medlemsmøder med Ellen Hillingsø

13.10: Køge (frist 27.9)
27.10: Hermes Hus (frist 18.10)
8.11: Aarhus (frist 25.10)
9.11: Kolding (frist 26.10)
16.11: Metro (frist 8.11)

Alle medlemsmøderne varer kl. 17-20.30, og du skal være logget ind for at tilmelde dig.

Hvad synes du om medlemsmødet?

Sophie Holm
Bankrådgiver, Roskilde

"Det er det første medlemsmøde, jeg deltager i. Det har været megaspændende. Jeg har altid syntes, at Ellen Hillingsø er interessant. Hun er en, man kan spejle sig i, og som er nede på jorden.

Det er sjovt at kunne lave noget sammen med kollegerne. Som ny i branchen – jeg har været bankrådgiver siden oktober sidste år – føler jeg også at det er vigtigt at være med i debatten om, hvad der rør sig."

Leif Pedersen
Tech PPM Partner, CIO Office

"Det er hyggeligt og skønt at møde kolleger. Der er noget ’eksotisk’ over, at være sammen med nogle, der laver noget helt andet, end jeg selv gør.

Ellen Hillingsø er spændende. Hun har mange pointer, jeg kan nikke genkendende til, og så er hun en fabelagtig historiefortæller. Jeg arbejder i Hermes Hus, så det var oplagt at melde sig til, når der var medlemsmøde her i huset."

Marlene Kruse
GFCP Expert og tillidsrepræsentant, MLRO (Money Laundering Reporting Officers’ team)

"Jeg har virkelig savnet at kunne mødes på tværs, så efter en lang nedlukning er det helt fantastisk at kunne møde fysisk op og mærke fællesskabet.

Meget af det, Ellen Hillingsø siger, kan jeg bruge i arbejds- og privatlivet.

Efter oplægget havde vi en spændende og rigtig god debat om bl.a. udfordringerne i at komme retur til arbejdspladsen. Efter nedlukningen har hjemmearbejde fået en ny rolle i vores hverdag og det vi - inden corona - ikke troede var muligt, er blevet en mulighed. Men de nye muligheder indebærer konflikter mellem forskellige præferencer.

Jeg vil opfordre alle til at tilmelde sig. Det giver et boost at høre, at du ikke er alene."