Guidet tur til Holmegaard Værk og besøg i Paradehuset i parken ved Gisselfeld, fortrinsvis for medlemmer af seniorgruppen Vestsjælland

22. aug. 2024, 8.00 - 18.40
Afholdelsessted
Stedet er oplyst i arrangementsteksten
Tilmeldingsfrist
5. juli 2024
375,00 kr.
(+650,00 kr. / Ledsager)
Kun for
Seniorer
Seniorer
Åben
Tilgængelige pladser
19 af 56
2 2

Vi skal en tur rundt i det gamle glasværk fra 1825, der i 2020 efter en større renovering, genåbnede til en ny flot udstilling med ca., 40.000 stykker kunst og brugsglas. Vi hører og ser om glassets fremstilling. De dygtige guider underholder med spændende fortællinger fra en svunden tid. Måske er det muligt at se glaspusterne arbejde.

Paradehuset er et smukt gammelt Orangeri. Det blev i 2006 tildelt Europa Nostra prisen for nænsom renovering. Efter introduktion er der tid på egen hånd i væksthus og butik inden kaffe og kage i Villa Gallina.

Der vil være frokostbuffet i Cafeen og eftermiddagskaffe med dagens kage på Villa Gallina, Gallinavej 3, 4690 Haslev.

Husk at vælge påstigningssted under din tilmelding.

Hjemkomst:
kl. 17.25 - Sorø
kl. 17.45 - Slagelse
kl. 18.40 - Holbæk

Dit navn og dine kontakt oplysninger vil blive videregivet til de personer, der er ansvarlig for arrangementet, af hensyn til deres håndtering af henvendelser samt den praktiske afvikling.

Kontaktpersonen vedrørende arrangementet er Kirsten Ankjær Sørensen, på e-mail: seniorfinansvestsjaelland@gmail.com eller telefonnummer: 29 93 05 50.

Se ovenfor.

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund