Datadrevet produkt- og forretningsudvikling med AI
Vil du positionere dig til et job, hvor du er med til at skabe fremtidens løsninger på baggrund af data og AI?
Styrk din digitale forretnings- og udviklingsprofil! Lær at forstå kundebehov og hvordan du kan kombinere data, AI og forretningsforståelse, så du kan bidrage til skabelse af effektive processer og nye services.
Efter endt kursus vil du kunne:
- Kortlægge og analysere kunderejser med data
- Identificere forbedringsområder i eksisterende processer
- Udvikle digitale prototyper og forretningsmodeller med AI
- Præsentere og visualisere indsigter professionelt
- Anvende produktudviklingsmetoder målrettet den finansielle sektor
Online-kursusforløbet kombinerer teori og praksis med cases, værktøjer og en individuel praksisopgave. Gennem fire hele dage arbejder du med en konkret udviklingsproces – fra indsigt og idé til prototype og pitch – hvor AI og data spiller en central rolle.
De centrale temaer vil være nedenstående fire:
Data og kunderejser:
Under dette tema får du indsigt i kunderejser som udgangspunkt for produktudvikling. Der vil være fokus på identifikation og visualisering af kundebehov gennem data og du vil blive introduceret til design thinking som metode til behovsafdækning og problemforståelse. Der anvendes værktøjer som Empathy Maps og Customer Journey Maps
AI og automation:
AI-teknologier introduceres (f.eks. predictive analytics, chatbots og RPA), ligesom der vil være udvikling af nye digitale forretningsmodeller med AI
Innovation og modeller:
Introduktion/anvendelse af værktøjer som Business Model Canvas og Value Proposition Design og udvikling af prototyper og services baseret på data. Der vil være en iterativ konceptforfinelse gennem feedback og prototypeudvikling
Værktøjer i praksis:
Her er fokus på visualisering og analyse i f.eks. Power BI, Tableau og Python samt Case-baseret arbejde med finansielle data
Online-kurset er på diplomniveau (5 ECTS point) og tilrettelagt som et kort, intensivt modulforløb på 4 moduler, som løber over ca. 7 uger og afsluttes med en eksamen.
Datoer for kursusforløbet:
Modul 1: 6. november
Modul 2: 13. november
Modul 3: 19. november
Modul 4: 26. november
Eksamen: 16. december (Eksamen foregår også online hjemme hos den enkelte deltager)
Program:
Kl. 09.00: Undervisning
Kl. 10.30: Formiddagspause
Kl. 12.00-12.45: Frokostpause
Kl. 12.45: Undervisning
Kl. 13.45: Eftermiddagspause
Kl. 15.00: Afslutning
Om underviser
Underviser er Anders Skov Nielsen, som har stor erfaring med brugercentreret udvikling og anvendelse af ny teknologi i undervisning og forretningsudvikling. Han arbejder med fokus på innovation, AI og datadrevet produktudvikling. Med en baggrund som projektleder, underviser og IT-didaktisk designer omsætter han teori og teknologi til konkrete løsninger gennem designmetoder, prototyper og visualisering.
Andet info:
Dit navn, e-mail, billede og video kan være synlig for andre deltagere, når du logger på eventet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet.
Når du som ledig registrerer din kursustilmelding hos din A-kasse, skal du skrive, at kurset er arrangeret af dit fagforbund ”Finansforbundet”, da du har mulighed for at deltage i uddannelse på op til 2 uger arrangeret af Finansforbundet. Der er 1 lektion på dagen, og kurset er et lukket kursus. Du kan finde en blanket til undervisning ved at gå ind på FTF-A’s tast selv service med NemID.
Kontakt Kursusadministrator
Afmeld ?
Du er nu afmeldt arrangementet
Er du klar til dit næste arrangement?
Finansforbundets app giver dig hurtigt overblik over dine arrangementer og gør det let at tjekke ind med det digitale medlemskort.
Download appen i dag
App Store
Google Play
