RStudio kursus

Ikke-medlemmer, Studerende
Udsolgt
0 2

Introduktion til R og datahåndtering for nybegyndere. Lær at bruge R Studio igennem praktiske øvelser, få tips og tricks og bliv klar til at arbejde med data i alle sammenhænge.

Udbytte

• Lær platformen R studio at kende
  • Introduktion af udvalgte biblioteker (librarys/packages)
  • Lær at loade data fra forskellige filtyper
  • Opnå færdigheder i at udforske og manipulere dit datasæt på diverse måder
  • Få tips til at overholde en god struktur i din kode

Indhold
Dette introduktionskursus til R er designet til nybegyndere, der er nye til R og R Studio. Kurset vil give dig et solidt fundament for at arbejde med mere kompleks statistik i fremtiden.

Vi starter med at lære platformen R Studio at kende, og jeg vil introducere dig for udvalgte biblioteker og funktioner. Vi vil arbejde med at loade data fra forskellige filtyper, og du vil opnå færdigheder til at udforske og manipulere dit datasæt på forskellige måder. Jeg vil dele mine bedste tips og tricks til at overholde en god struktur i din kode.

Kurset vil være vekslende mellem undervisning og øvelser med rum for dialog om øvelserne og fælles opsamling. Efter endt kursus, skal du være rustet til at kunne arbejde med data i alle sammenhænge.

Kurset varer i alt 2,5 timer fordelt på:

• 30 min gennemgang og intro til R og R studio
  • 45 min til øvelser (inkl. Opsamling) i at loade forskellige datafiler og undersøge data
  • 45 min øvelser (inkl. Opsamling) i at manipulere data

En stor del af kurset er hands-on, hvilket betyder, at du vil få rig mulighed for at afprøve og teste det lærte undervejs. Der er indlagt tid til spørgsmål og opsamling løbende.

Det forventes, at du har downloadet R og R Studio på forhånd, har åbnet det, og at du deltager aktivt i kurset.

Er du ikke medlem af Finansforbundet?
Er du ikke medlem af Finansforbundet kan du godt tilmelde dig dette arrangement ved at sende en mail til arrangementer@finansforbundet.dk, med fulde navn, telefon og e-mail.

Underviser
Ellen Lund Cunliffe er i gang med en kandidatgrad i Sundhedsinformatik ved Københavns Universitet. Til trods for at hun ikke har en matematisk baggrund, har hun opnået betydelige færdigheder inden for statistik og forståelse for data.

Det har hun gjort gennem flere forskellige kurser fra hendes studieretning samt tre valgfrie statistikkurser på CBS, der fokuserede på programmering og dataanalyse med R.

Hendes studie har givet hende en dybdegående forståelse for statistik i sundhedsfaglige sammenhænge og befolkningens sundhed. Hun har opnået et indgående kendskab til de data og datakvaliteten af de data, vi opbevarer i forskellige registre i Danmark.

I løbet af hendes studie har hun taget valgfag på CBS, som har givet hende en forretningsmæssig tilgang og en data science-baggrund, når det kommer til dataanalyse. Her har hun arbejdet med flere komplekse modeller indenfor klassisk statistik og Machine Learning (som fx. Random forest, lineær regression, logistisk regression, forecasts, Ridge og Lasso regression med flere) samt lavet visualisering og dash boards af statistiske sammenhænge.

Anden info
Dit navn, stilling, email og virksomhed kan blive videregivet til underviser og konferencested, alene til brug for deres afvikling af arrangementet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet.

Ellen Lund Cunliffe

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund