Vil du være med til at udvikle fremtidens Finansforbund?

Er du under 30 år, vil du bidrage til at udvikle fremtidsscenarier for fremtidens Finansforbund, og kan du tænke frit og kreativt? Så søg om at deltagelse i Scenarie 2035.

Finansforbundet har igangsat et fremtidsprojekt, hvor vi sammen med vores medlemmer vil skabe en fælles forståelse for, hvordan samfundsmæssige tendenser og udfordringer påvirker både fagbevægelsen, det finansielle område, og den måde vi som mennesker lever, indgår i fællesskaber og arbejder på.

Et centralt element i processen er en scenarieproces faciliteret af Copenhagen Institute for Futures Studies. I den forbindelse sammensætter vi en gruppe af nøglepersoner og eksperter – og her vil vi gerne have nogle studiemedlemmer eller yngre medlemmer (u. 30 år) med, der ikke er eller har været tillidsvalgte.

Gruppen skal over tre workshops i 2022 bidrage til at udvikle fremtidsscenarier for fremtidens fagforbund på det finansielle område. Og du kan komme med.

Deltagergruppen skal nemlig repræsentere mangfoldige kompetencer, perspektiver og udsyn, som udfordrer Finansforbundets gængse ”forståelsesramme”. Vi ønsker at involvere deltagere, som er motiverede og vil engagere sig i arbejdet. Derfor udvælger vi to medlemmer baseret på, hvordan kompetencer og personlige styrker kan bidrage til scenarieprocessen.

Vi skal ikke vide, hvem du er, men vi skal kende din motivation for at deltage i processen, derfor vil dine oplysninger blive skjult i udvælgelsen.

Gruppe består af 12-16 personer, og det er afgørende, at du kan deltage i alle 3 workshops:

• Workshop I: 9/5. 10.00-16.00. Sted: København
  • Workshop II: 13/6. 10.00-16.00. Sted: København
  • Workshop III: 22/11. 10.30-13.30. Sted: København

Forventninger til arbejdsmængde: Udover deltagelse i de tre workshops, så skal du bruge ca. 1 times forberedelse inden hver workshop.

Du får et gavekort på 1.000 kr. til 'Send en tanke' som tak for din deltagelse.

Ansøgning

Send en ansøgning senest d. 19. april

Vi glæder os til at læse din ansøgning og få dig med på holdet.