Rørt formand blev genvalgt

Det var med en klump i halsen og blanke øjne, at formand i Finansforbundet, Kent Petersen, onsdag 30. september takkede for genvalg på landsmødet. Der var ingen modkandidater, så valget var ikke overraskende, men næstformandens motivation for genvalget vakte stærke følelser. Også de to næstformænd modtog fredsvalg.

30. sep. 2020

”Jeg kunne tale om Kents dynamiske personlighed og han fantastiske arbejdskapacitet. Men jeg vil tale om hans skrøbelighed og de begrænsninger, det giver. For det afspejler det arbejdsliv vi, og en stor del af vores medlemmer, står i”.

Michael Budolfsen motiverede som næstformand valget af Kent Petersen ved at lægge vægt på formandens mod til at stå frem og eksponere sin egen skrøbelighed. Kent Petersen var for halvandet år siden sygemeldt i tre måneder med stress og har været åben om, hvad han gennemlevede, hvordan han har omlagt arbejdsrutiner for at undgå en gentagelse og har søgt hjælp hos blandt andet formandskollegerne.

”Det kræver en stærk person at være svag ind imellem,” konstaterede Michael Budolfsen og afsluttede med, at Kent Petersen opnår resultater og i det hele taget er en ”superfantastisk formand for Finansforbundet”.

De tilstedeværende ved det ellers digitale landsmøde – hovedbestyrelsesmedlemmer og en mindre flok medarbejdere fra Finansforbundets sekretariat – toppede op med stående applaus for formanden.

Han skulle umiddelbart derpå motivere genvalg af begge næstformænd, og var så rørt, at han måtte sunde sig lidt, før han kunne gå i gang.

Om Michael Budolfsen sagde Kent Petersen, at han er meget velbegavet, altid velforberedt og har et enormt overblik, der har løftet Finansforbundets internationale niveau til nye højder – Michael Budolfsen er præsident for såvel UNI Europa Finance og NFU, Nordic Financial Unions.

Steen Lund Olsen er nyest i trekløveret og har kun siddet på posten i tre år.

” I dag har han også formandsposten i FTFa, hvor han bruger sin veludviklede diplomatiske evner, og han har stået i spidsen for de store projekter med digitalisering og branding, som er løftet superflot”.

Derfor var Kent Petersen glad for at kunne konstatere, at de begge blev genvalgt:

”Jeg er utrolig glad for de to næstformænd. De har hver deres kompetencer, og tilsammen er vi et rigtig godt team”.