Jeg havde aldrig troet, jeg fik brug for Finansforbundet

Laila Gyldenhøj bevarede sit medlemskab trods sin stilling som HR-chef i Danske Bank og fik hjælp til at forhandle sin fratrædelsesordning, da det pludselig blev aktuelt. Hun forlader banken efter 32 år i forbindelse med en omstrukturering.

30. jun. 2019

​"Det er Finansforbundet, der har været med til at skabe de vilkår, jeg arbejder i. Derfor har jeg også altid syntes, at det var naturligt og rigtigt at være medlem af forbundet".

Som datter af en tidligere fagforeningsleder har Laila Gyldenhøj aldrig været i tvivl om, at hun ville bevare sit medlemskab, selv om hun steg i graderne i Danske Bank og sad "på den anden side af bordet". Men hun havde aldrig forestillet sig, at hun rent faktisk ville få brug for at trække på den rådgivning, Finansforbundet tilbyder.

Det blev aktuelt, da hendes job som global HR-chef i Wealth Management forsvandt som følge af en omstrukturering. Laila Gyldenhøj blev tilbudt et andet job med mindre ansvar, men var ikke interesseret i det.

"Jeg var spændt på, om Finansforbundet ville steppe ind, men det må jeg sige, at de omgående gjorde. Jeg er meget tilfreds med den rådgivning og sparring, jeg fik", siger Laila Gyldenhøj.

"Det er lidt specielt efter 32 år i Danske Bank, som jeg er vild med. Det er et fedt sted at arbejde. Du skal også levere resultater, men der er masser af muligheder".

Tid til rådighed

Selv har Laila Gyldenhøj siddet i en stribe forskellige stillinger i banken, den længste var hos MobileLife, hvor hun blev i tre et halvt år.

"Jeg har altid skullet noget andet, villet videre til næste projekt og arbejdet meget. Så nu oplever jeg for første gang i mange år, hvordan det er at have tid. Jeg kan mærke, at jeg virkelig har trængt til det".

Det har været en god oplevelse, blandt andet har hun fået tid til at genoptage sit bestyrelsesarbejde i "Livsværk", en paraplyorganisation for institutioner, der støtter familier og børn i vanskeligheder. Hun har også besøgt sin mand, der er professionel soldat og udstationeret i Haag. Parret, der har en voksen datter, har for mange år siden indrettet sig, så de ikke er afhængige af høje indtægter.

"Han foreslog, at jeg kunne holde op med at arbejde, fordi jeg nyder ikke at gøre det i øjeblikket. Men det kan jeg bestemt ikke se for mig", siger hun energisk.

Hvad det skal være, ved hun endnu ikke:

"Selvfølgelig skal etikken være i orden, men derudover handler det først og fremmest om, at jeg skal synes, det er noget, der er sjovt at arbejde med og har et formål. Så har jeg virkelig meget energi at bidrage med".