Fra 0 til 32 medarbejdere på 15 måneder

Fintech-virksomheden Cardlay, hvis app og platform hjælper virksomheder til at styre omkostningerne, har fuld fat på. Iværksætteren Jørgen Christian Juul stiftede Cardlay for 15 måneder siden, i dag beskæftiger man 32, og Cardlay, der holder til i Copenhagen Fintech Lab søger fortsat nye medarbejdere. Samtidig er Cardlay nu blevet sponsor for Copenhagen Fintech.

​Fintech-virksomheden Cardlay A/S, som har kontor i Copenhagen Fintech Lab på Applebys Plads på Christianshavn, er på rekordtid vokset til et etableret firma med 32 ansatte, hvoraf 12 arbejder i Beograd.

Holdet bag Cardlay har udviklet en app og en onlineplatform, som gør det lettere for store og mellemstore virksomheder at holde styr på deres omkostninger. Virksomheden kobler Cardlay til deres økonomisystem, og kan derefter udstede et fysisk kort, som er skræddersyet til den enkelte medarbejder. Medarbejderen kan derefter kun bruge kortet til f.eks. kontorartikler, rejser eller lignende. Derudover bliver det også lettere for medarbejderen at indberette udgifterne løbende, fordi transaktionerne automatisk bliver registreret i en app, og man ikke behøver at gemme den fysiske kvittering.

Selv om Cardlay kun har været på markedet i nogle få måneder, har start-up-firmaet løst opgaver for flere større virksomheder.

"Af kendte virksomheder, har vi kunder som Miinto, Gislev-rejser, Hungry og Lunar Way. Vi har også løst opgaver for en stor dansk kommune, og i øjeblikket har vi forhandlinger i gang med tre store internationale banker", siger Jørgen Christian Juul.

Mangel på medarbejdere

Udviklingen i Cardlay er gået så stærkt, at virksomheden konstant søger nye medarbejdere til udvikling af deres forretning og deres produkt. Den arbejdskraft finder virksomheden alle steder i verden, og derfor er firmaets medarbejdere af mange forskellige nationaliteter. Cardlay har kontor i Serbien, hvor der arbejder 12 medarbejdere.

"Serbien er et godt sted at have kontor for os, fordi kulturen ligner vores og serberne er rimelig langt fremme på fintech-området", siger Jørgen Christian Juul.

Jørgen Christian Juul begyndte arbejdet med Cardlay i et tre-mands kontor i fintech-labbet for blot 15 måneder siden. Nu sponsorerer Cardlay selv Copenhagen Fintech.

"Vi støtter Copenhagen Fintech, vi synes at de gør et rigtig godt stykke arbejde, og fordi de gør det helt rigtige for at hjælpe de her start-ups godt på vej", siger Jørgen Christian Juul.