Sådan får du støtte til dit næste studiearrangement

Er du studerende og har lyst til at stable en aktivitet på benene for dig og dine medstuderende? Ja? Så kan du lige nu søge om støtte fra Finansforbundets arrangementspulje.

Arrangementspuljen er målrettet studerende, der går på en uddannelse, som retter sig mod finanssektoren. Det kunne fx være finans-BA, finansøkonom, business-uddannelser, IT-uddannelser og projektledelse. Den gode nyhed er, at du også kan søge, hvis du allerede er en del af en studenterforening eller -netværk.

Sommerlukket

Arrangementspuljen har sommerlukket fra d. 01 juni 2023. I kan fortsat indsende jeres ansøgninger via formularen, MEN jeres ansøgning vil først blive behandlet i løbet af august.

Hvad kan jeg få støtte til?

Her kommer et par eksempler på arrangementer, du kan få støtte til: Det kan være, I vil hyre en spændende oplægsholder. Eller måske ønsker I at invitere tidligere studerende til at fortælle om, hvordan de landede drømmejobbet. Det kunne også være et debatmøde om mental sundhed, ligestilling eller bæredygtighed, hvor studerende kan mødes på tværs af fag.

Vi støtter alt lige fra netværksmøder og debatarrangementer til virksomhedsbesøg, konferencer og andre faglige aktiviteter. Spørgsmålet er nærmere: Hvad har I lyst til at samles om?

Søg støtte via formularen her

Hvad kan du IKKE få støtte til?

Bemærk, at I ikke kan ansøge om midler til pengepræmier eller sportslige aktiviteter. Puljen er målrettet til arrangementer, som understøtter enten studielivet, arbejdslivet eller arbejdsmarkedet.

Derudover skal jeres uddannelse have en relation til finanssektoren. Det kunne fx være finans-BA, finansøkonom, business-uddannelser, IT-uddannelser og projektledelse.

Hvad vurderer I ansøgninger ud fra?

Vi vurderer din ansøgning ud fra disse kriterier:

• I hvor høj grad arrangementet har et indhold som handler om studieliv, arbejdsliv eller arbejdsmarked
  • Antal deltagere – vi vil gerne støtte så mange som muligt
  • Vi forventer, at I sætter Finansforbundets logo på information og markedsføringsmateriale (Fx ”støttet af Finansforbundet”)
  • I skal fremsende en kort tilbagemelding på arrangementet efter det er afholdt
  • Vi forventer, at I markedsfører og deler billeder mm fra arrangementer på jeres SoMe-kanaler.

Hvornår skal jeg sende ansøgningen?

Der er løbende ansøgningsfrist, indtil puljemidlerne udløber. Det vil sige, at vi også vurderer ansøgninger løbende. Der kan gå op til 4 uger inden, at ansøgning bliver behandlet, så vi opfordrer til, at I søger 4 uger forud. Alle ansøgere får svar.

Hvordan får jeg støtten udbetalt?

I kan få betalt regningerne inden arrangementet, så I ikke selv behøver at have store udlæg. Det kan vi aftale efter behov. Alle udgifter skal I kunne dokumentere og fremgå af jeres budget.

Find budget skabelonen her

Hvem er I, som gavmildt deler ud til studerende?

Finansforbundet er en fagforening for ansatte i den finansielle sektor. Vi vil gerne støtte op om studenterdrevne aktiviteter, fordi faglige og sociale arrangementer styrker fællesskab og studiemiljø samt bidrager til en god overgang fra studieliv til arbejdsmarked og job.

Hvad nu hvis jeg har spørgsmål?

Du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål – eller hvis du er i tvivl om det mindste. Du fanger os på:

Mail: arrangementspuljen@finansforbundet.dk

Udfyld formularen

dd-mm-åååå
Kontaktdata slettes senest efter 12 måneder.

Få gode råd til, hvordan du skaber et godt studiearrangement

Hvordan stabler du et godt arrangement på benene for dig og dine medstuderende? Vi har samlet nogle gode råd til, hvordan du forbereder, gennemfører og evaluerer et godt arrangement.