Standarder og Governance til Document Control - Kursus 3

8. marts 2021
Ledige
Åben

Kurset er for ledige og fratrædende medlemmer.

Vær opmærksom på, at du skal have deltaget i kurset ”Praktisk Document Control” for at kunne tilmelde dig dette kursus.

Målgruppe:

Kurset er relevant for alle, der systematisk arbejder med store dokumentationsmængder i jobs som fx Document Controller, LCI, Projektassistent eller Advokatsekretær.

Indhold:

Kurset giver en grundlæggende indføring i document control og ses i sammenhæng med ledelses- og kvalitetssystemer og gældende standarder. Dertil kommer indføring i kravs- og retentionsstyring (fastholdelse) samt udfærdigelse af procedurer for document control. Vi arbejder med tre perspektiver på document control: det projektbaserede, det ikke-projektbaserede og document control i forbindelse med ledelsessystemet.

Kursets program:

• Persondata og GDPR i document control
• Standarder til document control
• Styring af krav fra standarder og lovgivning
• Business case
• Kravspecificering
• Retentionplaner
• Oprydning, kassation og sletning
• Ledelsessystemer, governance, kvalitetsstyring og audit
• Document control procedure
• Virksomhedskultur, implementering og change management.

Emnerne belyses fra både en forretningsmæssig og en teknisk vinkel, og vi arbejder med cases

Undervisningsform:

Undervisningen er en veksling mellem teori, cases og workshops, hvor deltagerne i mindre gruppe skal arbejde med en udfordring eller en opgave. Der er to undervisere på kurset, og du tilgår kurset fra din egen pc hjemmefra, hvor der skal være internetadgang og headset

Tidspunkt: 25/3 og 26/3 - begge dage kl. 9-15

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Når du som ledig registrerer din kursustilmelding hos din A-kasse, skal du skrive, at kurset er arrangeret/udbudt af dit fagforbund ”Finansforbundet”, da du har mulighed for at deltage i uddannelse på op til 2 uger arrangeret af Finansforbundet. Gå ind på FTF-A’s tast selv service med NemID og brug ”Blanket til deltagelse i uddannelse”.

Kontakt kursusadministrator

Monica Christiansen