Facilitér med og til både hjerne og hjerte – og få bedre effekt (5 moduler)

4. feb 2022, 9.00 - 16.30
Kursusforløb
Afholdelsessted
Finansforbundet
Applebys Plads 5
tilmeldingsfrist
4. januar 2022
2.000,00 kr.
Alle medlemmer
Åben
0 4

De fleste af os har styr på at bruge intellekt og faglighed til at takle forandringer. Men de færreste er klar over, at krop og følelser er nøglen til at integrere forandringer. I dette forløb lærer og træner du din evne til at facilitere rum, som bringer krop, sind, følelser og intellekt i samspil på samme tid.

Du lærer at

• bringe krop, sind og sjæl i spil på lige fod med intellektet, så du kan frembringe endnu større buy-in og evne til rent faktisk at ændre adfærd.
  • skabe et tryg rum for deltagerne i de rum, du faciliterer, som inspirerer til at bringe mere af sig selv i spil.
  • skabe et lige så trygt rum indeni dig, hvor du ved, hvordan du håndterer modstand, svære følelser og det uforudsete i det rum, du faciliterer.
  • læne dig endnu mere ind i tillid og bruge din intuition, læse og gå med energien i rummet og stole på dine egne impulser som supplement og forstærkning til dine eksisterende faciliteringsværktøjer
  • arbejde med energi som afsæt for at mærke, fornemme, påvirke, guide og understøtte dine deltagere og komme i mål med workshoppen/processen.

Forløbet er til dig, som driver, leder eller gennemfører workshops eller udviklingsforløb, og som vil skabe mere vedvarende og effektive resultater. Du lærer at forstærke dine nuværende værktøjer og metoder med mere integritet, tillid, nærvær og hjerte.

Virksomheders og medarbejderes hverdag er i dag præget af øget hastighed, flertydighed, usikkerhed og kompleksitet – og det stiller stadig stigende krav til, at vi hurtigt kan omstille os og navigere i omskiftelighed.

Vi er hele mennesker, også når vi er på arbejde, og især, når vi skal omfavne og gennemføre forandringer. Det betyder, at vi skal bringe det hele menneske i spil – intellekt, faglighed, krop og følelser skal gå hånd i hånd, hvis vi for alvor skal kunne integrere forandringer. I dette forløb lærer og træner du din evne til at facilitere rum, som bringer både krop, sind, følelser og intellekt i samspil på én gang - i både dig selv og deltagerne.

Forløbet strækker sig over et halvt år med i alt fem moduler (modul 2 er fordelt over to dage), en individuel session à ca. 1,5 times varighed inden opstart, 4 gruppetræningsseancer imellem undervisningsmodulerne med mulighed for at øve og få feedback samt løbende inspiration fra underviser.

• Individuel session (som aftales direkte med underviser og afholdes i løbet af januar)
  • Modul 1: Den balancerede proces - som favner det hele menneske
  • Gruppetræning 1: Et balanceret program
  • Modul 2: Intuitivt nærvær og evnen til at skabe og holde et rum og energien (2 dage)
  • Gruppetræning 2: Holde energien
  • Modul 3: Rumme svær energi og modstand – hos deltagerne
  • Gruppetræning 3: Et udviklingsrum
  • Modul 4: Rumme svær energi og modstand – i dig selv
  • Gruppetræning: Dine udfordringer som facilitator
  • Modul 5: Din personlige stil, potentiale og videre udvikling som facilitator

Aktiviteterne veksler mellem oplæg fra underviseren, øvelser, diskussioner i gruppen og individuel refleksion. Indhold og form taler til både hjerne, hjerte og krop, og al teori omsættes til din hverdag og udfordringer, så læringen bliver konkret og relevant. Du skal være åben for at prøve metoder af som f.eks. meditation og visualisering og være indstillet på hjemmearbejde imellem modulerne.

Datoer og tidspunkt:

Modul 1: fredag den 4. februar

Modul 2: onsdag og torsdag den 16. – 17. marts (uden overnatning)

Modul 3: torsdag den 21. april

Modul 4: torsdag den 19. maj

Modul 5: torsdag den 16. juni

Alle dage er fra kl. 9.00-16.30. På modul 2 dag 1 vil der være netværk med tapas kl. 16.30 – 18.00.

Når du har tilmeldt dig dag 1 den 4. februar 2022, er du automatisk tilmeldt alle andre dage.

Prisen på kr. 2.000,- er for alle moduler og incl. forplejning. Der er ikke overnatning på modul 2.

Underviser

Anja Westy Larsen er tidligere management konsulent og HR Udviklingschef i Københavns Lufthavne, og driver nu virksomhederne KAiBA og Happy Heart. Læs mere om Anja her: https://www.kaiba.dk

Anjas stil er praktisk – dvs. væk er en masse teori og mange forskellige modeller, ind kommer øvelse, træning og feedback på at bringe den, du er, endnu mere i spil som en styrke i din facilitering.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Anja Westy Larsen

Kontakt kursusadministrator

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund