Netværk om informationssikkerhed

Cybersecurity står højt på virksomhedernes agenda i disse dage, men det kan være en udfordring at holde trit med lovgivning, ny teknologi og best practices. Netværket er virtuelt og udbydes af Dansk IT.
Hvad drejer cybersikkerhed sig i realiteten om? Ved du, hvad forretningsledelsen frygter, eller hvordan man kan vurdere cyberrisici?

I 2021 starter en serie sessioner om cybersikkerhed og cyber/IT-risiko. Hver anden måned fra marts vil netværksgruppen Informationssikkerhed holde et virtuelt fagligt indlæg med formål at lære baggrund og metodik på en udvalgt sikkerhedsproblematik på en interaktiv måde samt en faciliteret diskussion af udfordringer og løsninger.

Områderne, som vil blive dækket, vil være hjertet af, hvordan man håndterer cyberrisici. Formålet er kort sagt: at deltagerne udvikler en forståelse for og værdsættelse af cybersikkerhed, som vi er sikre på, vil hjælpe jer i jeres professionelle virke.

Eksempler på kommende områder, som vil gennemgås i 2021, er bl.a.

• Risikohåndteringsmetodikker

• Bekendtgørelser (EBA direktiver)

• Sikkerhedsstandarder.

Som medlem af netværksgruppen Informationssikkerhed får du mulighed for at erfaringsudveksle med ligesindede IT-profiler, der alle arbejder med cybersecurity.

Du får mulighed for at få indsigt i, samt forståelse for, strategiske udfordringer og indblik i cyberhændelser og sikkerhedsudfordringer andre har mødt, og hvordan de har håndteret dem. Ikke mindst får du konkrete løsninger på praktiske problemstillinger.

Vil du vide mere?
Læs mere om netværket på Dansk IT’s hjemmeside

Om netværk hos Dansk IT

Netværkene er fagspecifikke og holdes i fortrolige virtuelle rum, og du er med til at sætte dit præg på både form og indhold.

Normalprisen for et netværk hos Dansk IT er 9.562 kroner. Som medlem af Finansforbundet får du gratis medlemskab af Dansk IT og betaler kun 1.000 kroner for at deltage i et netværk.

Du kan vælge virtuelle IT-netværk om:

Har du spørgsmål, kan du skrive til Dansk IT på netvaerk@dit.dk